لارستان

ساخت وبلاگ
انتشار در۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱:۱۲ ق.ظ سرویس:برگزیده ها بدون دیدگاه 15 بازدید

ساختمان جدید اداره کل راه و شهرسازی لارستان در دست احداث است

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، مهندس «نصرالله شاکری» مدیر فنی و اجرایی اداره کل با اعلام این خبر افزود: از سال ۱۳۶۲ که اداره راه وترابری لارستان به اداره کل ارتقا یافته فضای اداری آن متناسب با چارت سازمانی توسعه نیافته است. به گفته‌ی این مسئول فنی، هر چند با اعتبارات اندک، ساختمان اداره کل به‌صورت پراکنده اضافه شده ولی پاسخگوی نیاز اداره نبوده است.

New-I3423mage

شاکری تأکید کرد: پس از ادغام دو وزارتخانه «راه و ترابری» و «مسکن و شهرسازی» و تغییر اداره کل به راه و شهرسازی، مشکل کمبود فضا بیش از پیش احساس می‌شد.

مدیر فنی و اجرایی اداره کل با اشاره به عمر زیاد ساختمان کنونی و نداشتن ظاهر مناسب، ادامه داد: در راستای تأمین فضای مورد نیاز و به منظور افزایش انگیزه کاری در کارکنان و نیز تکریم ارباب رجوع ساختمان جدید احداث می‌شود.

شاکری زیربنای ساختمان جدید را ۶ هزار متر مربع ذکر کرد که در ۴ طبقه با فضای اداری و سالنی با ظرفیت ۴۴۰ نفر در فضا و محوطه کنونی اداره کل راه و شهرسازی در حال ساخت است. وی با اذعان به اینکه «به دلیل کمبود اعتبار فعلا فاز یک ساختمان با مشخصات فوق ساخته می‌شود»؛ ابراز امیدواری کرد با حمایت وزارت راه و شهرسازی این پروژه هر چه زودتر به بهره‌برداری برسد.


لارستان...
ما را در سایت لارستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی lari بازدید : 200 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 5:48

انتشار در۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱:۴۷ ق.ظ سرویس:مطلب شما بدون دیدگاه 32 بازدید

از سندروم «رياست» تا اپيدمي «حسادت»

به بهانه ساماندهي پارك «بيرم» توسط افراد بامسوليت بي مسؤليت!

آفتاب لارستان: متن پيش رو را آقاي سيد محمد زندوي به بهانه تحسين افرادي بي نام و نشان در بيرم نوشته كه داوطلبانه مشغول بازسازي و بهسازي «پارك» اين شهر هستند. اين نوشته البته مقدمه اي خواندني و قابل شمول به تمامي جوامع دارد كه خواندن آن خالي از لطف نيست.

***

zandavi-mohammadسيد محمد زندوي/ بيرم: سالها پيش در اواخر دهه هفتاد در دانشكده حقوق و علوم سياسي دانشگاه آزاد تهران استادي داشتيم كه در درسي تحت عنوان «حقوق بشر» با مثالي طنزگونه با مقايسه اتومبيل «رز رايس» خارجي و پيكان وطني بر تقدم «كيفيت» بر «كميت» سخن مي گفت و يكي از رموز پيشرفت جوامع در حال توسعه را اهتمام به نخبگان و توجه به انديشه هاي راهبردي آنها مي دانست.

استاد معتقد بود: همانطور كه براي نجات يك خانواده وجود يك فرد كفايت مي كند؛ براي اعتبار يك قوم نيز همان يك فرد كافي است و مي تواند خانداني را خوشنام نمايد. او با نام بردن از افرادي چون «گاندي» و «ماندلا» دايره بحثش را از خانواده و قوم، به شهر و كشور گسترش مي داد و نتيجه مي گرفت كه اين تك افراد با كيفيت هستند كه مي توانند جامعه اي را نجات دهند و با عملكردشان مسير تاريخ را تغيير دهند و به ملتهايشان هويت و اعتباري ديگر بخشند.

او مي گفت: هميشه در ميان افراد جامعه اشخاصي هستند كه داراي رنگ و بو و ويژگيهاي خاصي هستند كه فكر راه دارند و مي توانند با تكيه بر استعدادهايشان گره هاي فروبسته اجتماعي را با دندان عقل بگشايند و منشأ حركتهاي اجتماعي گردند. پيشگامي اين افراد نه يك «مطالبه عمومي» بلكه يك «نياز اجتماعي» است كه بايد آنها را كشف و توسط مردم و مصلحان اجتماعي حمايت شوند.

استاد معتقد بود در اين آشفته بازار رقابتهاي پيدا و پنهان اجتماعي مهمترين چيزي كه اين افراد را تهديد مي كند بيماري «نخبه كشي» است كه در غالب جوامع سنتي و عقب مانده بصورت اپيديمي مسري دامنگير بسياري شده است.

او منشا بيشتر اين واكنشهاي بيمارگونه را؛ «تضاد منافع»، «توهم توانايي»، «حس قدرت طلبي افراد غالبا ضعيف»، و بعضا عوامل رواني و «حسادتهاي فردي» مي دانست.

او ظريفانه يكي از مهمترين عوامل رواني تعارض هاي اجتماعي را «مشتبه شدن توانايي هاي دروني افراد با واقعيتهاي بيروني» و لاجرم در غلتيدن اين افراد به تناقض گويي و دوگانگي در گفتار و رفتار مي دانست.

او براي اثبات ادعاي خود با آوردن شواهدي از اتفاقات تاريخي كشورمان ناكامي افرادي چون قائم مقام، مصدق و اميركبير را در رقابتهاي توآم با حسادت بازيگران عصر قاجار و پهلوي مي دانست؛ بطوريكه همين رقابتهاي مخرب باعث مي گردد تا افرادي نظير اميركبير و مصدق در آستانه تحول و حضوري قوي و تاثيرگذار در آينده ايران، قرباني بازيهاي سياسي و اميال نفساني عده اي قرار گيرند.

در اين ميان اما استاد براي مقابله با اين بيماري اجتماعي راه حل هايي نيز ارائه مي داد. او مي گفت: نخبگان هر جامعه اي به دليل تفاوت در منش فكري و روش رفتاري لاجرم در محيط خودشان بر بلنداي شهرت صعود مي كنند و قشرهاي پايين دستي را به تماشاي خود واميدارند؛ و از همين جا نيز در معرض قضاوتها و هجمه ها و واكنشهاي درست يا غلط طبقات مختلف جامعه قرار مي گيرند؛ لذا اگر جامعه اي بخواهد از وجود اين اشخاص بهره مند گردد ناگزير بايد افكارعمومي و فضاي اجتماعي جامعه را به گونه اي طراحي و آماده كنند تا افراد ضعيف با تحليلهاي ساده و عوامانه را وادار يا تشويق به كناره گيري به نفع افراد قويتر با طرح هاي دقيقتر و عقلاني تر نمايند.

نكته ديگري كه استاد مكررأ بر آن تاكيد مي نمود اين بود كه چون جوامع بشري اكثرا متشكل از آدميان متوسطي است كه دائما در تضاد منافع فردي و فكري به سر مي برند؛ پس براي جلوگيري از تنش هاي اجتماعي، چاره اي جز اين نيست كه با محوريت دادن به «عقل جمعي» و پرهيز از خودپسندي بر اختلافات نظري و درگيريهاي اجتماعي فائق آمد و حتي آنرا به فرصتي براي پيشبرد اهداف جامعه استفاده كرد.

و بلاخره استاد در پايان با برشمردن خطرات «رياست طلبي» و «حسادت جويي» در جامعه راه مقابله با حسادت را «نهادينه كردن فرهنگ مدارا» و «تغيير نگاه اجتماعي افراد» و راه مبارزه با رياست طلبي را تاكيد بر «مفيد بودن» به جاي «مهم بودن» افراد در زندگي اجتماعي مي دانست.

***

و نكته آخر اينكه هدفم از واگويي روايت واقعي كه از كلاس درس استادم دكتر «صادق زيباكلام» بيان كردم يادآوري اين نكته بود كه قريب به اتفاق بچه هايي كه در پارك بيرم فعاليت مي كنند نه «مسوليت» دارند و نه طالب مسئوليتند؛ كما اينكه كسي بيشتر حاميان مالي آنها در بيرم و شهرهاي مختلف كه به حمايت از آنها برخاسته اند را نيز نمي شناسند و خود نيز طالب شناخته شدن نيستند؛ نه مطرح هستند و نه نياز به طرح خودشان دارند كه اگر هم اينگونه شود در اين ميدان پرمشقت نام و ناني عايدشان نخواهد شد.

پس حالا كه اينگونه است اخلاق و انصاف حكم مي كند كه اين تجربه شيرين «باهم بودن» و «براي هم بودن» را به «سندروم رياست» نيالاييم و به تيغ «حسادت» نرانيم و با همراهي نمودن اين حركت زيبا و اصيل مردمي

فرزندانمان را مراقبت و آينده گانمان را حمايت كنيم.


لارستان...
ما را در سایت لارستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی lari بازدید : 220 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 5:48

انتشار در۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲:۲۴ ق.ظ سرویس:گزارش تصویری بدون دیدگاه 36 بازدید

گزارش تصويري «ابوذر بيغرض» از مراسم ختم «حبيب محبيان» خواننده نامي كشور

صبح يكشنبه ۳۰ خرداد مراسم ختم «حبيب محبيان» خواننده نام آشناي كشور در مسجد جامع شهرك غرب تهران برگزار شد. «ابوذر بيغرض» عكاس لاري و همكار افتخاري سايت آفتاب لارستان گزارش تصويري از اين مراسم تهيه كرده كه سايت «صداي ايران» آن را منتشر كرده است.

تعدادي از عكس هاي وي را در ادامه ببينيد:

91217_74391218_102 91219_383 91237_844 91238_332 91220_373 91221_413 91225_399 91226_113 91229_192 91230_774 91236_805 91231_427 91233_696


ارسال نظر

لارستان...
ما را در سایت لارستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی lari بازدید : 378 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 5:48

انتشار در۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۰ ق.ظ سرویس:برگزیده ها بدون دیدگاه 6 بازدید

Ne343w-Imageکتاب «فقیهی از بیت آیت‌اللهی» در جهرم منتشر شد

کتاب «فقیهی از بیت آیت‌اللهی»، شرح زندگی آیت‌الله سید فخرالدین آیت‌اللهی(دادور) در جهرم منتشر شد.

این کتاب که به شرح زندگینامه مرحوم آیت‌الله سید فخرالدین آیت‌اللهی دادور(ره) به روایت فرزند وی حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی آیت‌اللهی (دادور) پرداخته به کوشش مجیدرضا جهان‌‌مهین مدیر مرکز جهرم شناسی منتشر شده است.

کتاب «فقیهی از بیت آیت‌اللهی» در ۴۸ صفحه به بیان زندگینامه، تحصیلات، اساتید، شجره نامه، فعالیت‌های سیاسی و مبارزاتی دوران انقلاب، اقدامات خیرخواهانه و ویژگی‌های اخلاقی این عالم وارسته پرداخته است.

پایان بخش این کتاب نیز تصویر اجازه نامه حضرات آیات خوانساری، عبدالنبی عراقی و مرعشی نجفی مبنی بر رسیدن آیت‌الله آیت‌اللهی به مرحله اجتهاد و اجازه نامه امور حسبیه آیت الله العظمی حکیم با حاشیه امام خمینی و تصاویر تشییع جنازه با شکوه این عالم عالیقدر آمده است.

ناشر این کتاب، مرکز جهرم شناسی و چاپ  آن توسط انتشارات آثار ماندگار انجام شده است.

آیت‌الله سید فخرالدین آیت اللهی (دادور) متولد ۱۳۲۴، فرزند حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد نجفی و نوه آیت‌الله‌ العظمی حاج سید عبدالحسین نجفی لاری جهرمی (اعلی الله مقامه الشریف) بوده است. وی داماد آیت‌الله سید علی اصغر موسوی لاری و سالها ساکن لار بوده است. این عالم مجاهد دارای تحصیلات حوزوی تا درجه اجتهاد و از شاگردان و از اعضاء هیات استفتاء مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی بروجردی ( اعلی الله مقامه الشریف)، امام جماعت سابق مسجد مصلی جهرم و نماینده امام راحل در جهرم  دراخذ وجوهات بود. وی همچنین موسس حوزه علمیه (فخریه بروجردیه) حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در دهه  ۱۳۴۰ بوده است. آیت‌الله سید فخرالدین آیت اللهی ۲۷ آذر ماه ۱۳۷۴ پس از مدتی تحمل بیماری دار فانی را وداع و در مسجد مصلی جهرم به خاک سپرده می‌شود.

گفتنی است پیش از این نیز مرکز جهرم شناسی اقدام به چاپ و نشر کتاب سیدی از تبار پاکان زندگی نامه حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی آیت اللهی (دادور) نموده است.


لارستان...
ما را در سایت لارستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی lari بازدید : 211 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 3:47

انتشار در۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۶ ق.ظ سرویس:مطلب شما بدون دیدگاه 6 بازدید

«شهيد چمران» اسطوره مقاومت و ايثار

به مناسبت ۳۱ خردادماه سالگرد شهادت شهيد مصطفي چمران

3324احمد يوسف پور/ خنج: سخن گفتن از شهیدی با ابعاد گوناگون، از اسوه ای دلیر، از شیر بیشه های نبرد و عارف  شب های قیرگون از پدر یتیمان و دشمن سر سخت کافران از مرد تدبیر و عمل بسیار سخت بلکه محال و غیر ممکن است.

سخن گفتن از شهید دکتر مصطفی چمران، این مرد عمل و نه مرد سخن، این شاگرد مکتب امام علی (ع)، حسنین (ع) این مالک اشتر جنوب لبنان و حمزه ی کربلای خوزستان سخت و مشکل است، چرا که حتی  نمی توان تنها یکی از ابعاد وجودی این مرد جبهه و شهادت را آنگونه که شایسته است توصیف کرد، چه رسد به اینکه بتوان در این مختصر نوشته تمامی ابعاد شخصیتی این عالم فرزانه را به تصویر کشید.

آنچه در این نوشته آمده است مروری است سریع و اجمالی بر حیات کوتاه اما پراز حادثه و تلاش و کوشش، عشق و فداکاری شهید دکتر مصطفی چمران. امیدواریم که بتوانیم حق مطلب را ادا کرده و شرمنده این شهید بزرگوار و دیگر شهدای عزیز نباشیم.

دکتر مطفی چمران در ۱۸ اسفند سال ۱۳۱۱در شهر تهران متولد شدند. وی تحصیلات خود را در مدرسه انتصاریه، نزدیک پامنار آغاز کرده و در مدرسه دارالفنون و البرز دوره متوسطه را گذراندند ، در دانشگاه فنی دانشگاه تهران ادامه تحصیل دادند و در سال ۱۳۳۶در سن ۲۵ سالگی در رشته الکترومکانیک فارغ التحصیل شدند ویک سال به تدریس در دانشکده فنی پرداختند.

دکتر مصطفی چمران در سال ۱۳۷۷با استفاده از بورس تحصیلی شاگردان ممتاز به آمریکا اعزام شدند و پس از تحقیقات علمی در جمع معروف ترین دانشمندان جهان در دانشگاه کالیفرنیا با ممتازترین درجه علمی موفق به اخذ دکترای الکترونیک و فیزیک پلاسما شدند.

حضور موثر و فعال شهید چمران در عرصه علمی باعث نشد که این بزرگوار از دروس قرآنی و معارف غافل شوند و از سن ۱۵سالگی در درس تفسیر قرآن مرحوم آیت الله طالقانی و همچنین درس فلسفه و منطق استاد شهید مرتضی مطهری و بعضی از اساتید دیگر شرکت کردند.

شهید چمران از اولین اعضای انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران بود و در مبارزات سیاسی دوران دکتر مصدق از مجلس چهارم تا ملی شدن صنعت نفت حضوری فعال و تاثیر گذار داشتند. بعد از کودتای ننگین ۲۸ مرداد سخت ترین مبارزات او علیه استبداد و استعمار شروع شد و تا زمان مهاجرت از ایران، بدون خستگی و با همه قدرت و توان خود علیه نظام طاغوتی شاه جنگید.

شهید چمران در زمان تحصیل ات خود در آمریکا نیز دست از مبارزه علیه شاه و نظام طاغوتی او برنداشت و با همکاری بعضی از دوستانش، برای اولین بار انجمن اسلامی دانشجویان آمریکا را پایه گذاری کرد و از موسسین وفعالین این انجمن در کالیفرنیا بود که به دلیل این فعالیتهای دکتر چمران، بورس تحصیلی شاگرد ممتاز وی از سوی رژیم شاه قطع گردید. پس از قیام ۱۵خرداد۴۲شهید چمران به همراه به همراه بعضی از دوستان همفکر رهسپار مصر می شوند و به مدت دو سال، در زمان عبدالناصر، سخت ترین دوره های چریکی و جنگ های پارتیزانی و چریکی  را می آموزد و به عنوان بهترین شاگرد این دوره شناخته  می شود و فورا مسئولیت تعلیم چریکی مبارزان ایرانی برعهده او گذارده می شود.

بعد از وفات عبدالناصر، ایجاد پایگاه چریکی مستقل برای تعلیم مبارزان ایرانی، ضرورت پیدا می کند و به همین دلیل دکتر چمران رهسپار لبنان می شود تا چنین پایگاهی را به کمک و همراهی امام موسی صدر رهبر شیعیان لبنان تاسیس کند .شهید چمران  در لبنان جناح نظامی «امل» را بر اساس اصول و مبانی اسلامی  پایه گذاری می کند.

دکتر چمران با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران بعد از ۲۳سال هجرت به وطن باز می گردد و همه تجربیات انقلابی و علمی خود را در خدمت انقلاب می گذارد. خاموش و آرام ولی فعالانه و قاطعانه به سازندگی می پردازد و همه تلاش خود را صرف تربیت اولین گروه های پاسداران انقلاب در سعد آباد می کند. سپس در سمت معاونت نخست وزیر وقت در امور انقلاب شب و روز خود را به خطر می اندازد تا هرچه سریع تر موضوع کردستان که در آن زمان هر لحظه وخیم تر می شد را فیصله دهد، تا اینکه در موضوع «پاوه» قدرت ایمان و اراده آهنین و شجاعت و فداکاری او برهمگان ثابت شد. دکتر چمران پس از این فداکاری بزرگ که به پیروزی یزرگی ختم شد به تهران فراخوانده شد واز طرف رهبر انقلاب به وزارت دفاع منصوب شد و در پست جدید، برای تغییر و تحول ارتش از یک نظام طاغوتی به یک سلسله برنامه های وسیع و بنیادی دست زد که پاکسازی ارتش و پیاده کردن برنامه های اصلاحی از این قبیل بود .

دکتر چمران در اولین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی ، از سوی مردم تهران به نمایندگی انتخاب شد و تصمیم گرفت  در تدوین قوانین و نظام جدید انقلابی ، به خصوص در ارتش  حداکثر سعی و تلاش خود را انجام دهد . وی سپس به نمایندگی رهبر انقلاب اسلامی در شورای عالی دفاع منصوب شد و مامور شد تا به طور مرتب گزارش کار ارتش را ارائه دهد

یکی دیگر از کارهای ارزشمند شهید دکتر چمران ایحاد ستاد جنگ های نامنظم در خوزستان  بود . گروهی از رزمندگان داوطلب گرد ایشان جمع شدند و دکتر چمران با تربیت و سازماندهی آنان ستاد جنگ های نامنظم رادر اهواز تشکیل دادند که منشاء خدمات زیادی به رزمندگان شد .ایجاد واحد مهندسی فعال برای ستاد جنگ های نامنظم یکی ازاین برنامه ها بود که به کمک آن جاده های نظامی به سرعت در نقاط مختلف ساخته شد . از کارهای مهم و اساسی شهید چمران از همان روزهای اول ، ایجاد هماهنگی بین سپاه ، ارتش و نیروهای داوطلب مردمی بود که در منطقه جنگی حضور داشتند. بازده این حرکت و شیوه جنگ مردمی و هماهنگی کامل بین نیروهای موجود در منطقه، تاکتیک جدید جنگی بود که با درایت شهید چمران به وجود آمده بود چیزی که ابرقدرت ها هرگز فکر آن را نمی کردند .

پس از ناامیدی دشمن از تسخیر اهواز، صدام سخت به فتح سوسنگرد دل بسته بود ، به همین دلیل تانکهای ارتش صدام به مدت سه روز شهر سوسنگرد را محا صره کرده بودند . دکتر چمران که ازمحاصره تعدادی از یاران و رزمندگان شجاع خود در آن شهر سخت برآشفته بود با تلاش فراوان خود ارتش را آماده ساخت تا برای اولین بار دست به یک حمله خطرناک و حماسه ساز و نابرابر بزند و خود نیز نیروهای داوطلب مردمی را در کنار سپاه و ارتش سازماندهی کرد . شهید چمران پیشاپیش یارانش، به شوق کمک و دیدار برادران محاصره شده اش در سوسنگرد به سوی این شهر شتافت که در محاصره تانک های دشمن قرار گرفت. او شجاعانه و فداکارانه سایر رزمندگان را به سوی دیگری فرستاد تا نجات پیدا کنندو خود را به حلقه محاصره دشمن انداخت. که در این میان شهید چمران در قسمت پای چپ زخمی شدند . با پای زخمی به یک کامیون عراقی حمله برد . سربازان صدام که از یورش این شیرمرد هراسیده بودند از مهلکه گریختند و او به کمک جوانی که خود رابه وسط میدان رسانده بود به داخل کامیون نشست و با لبانی متبسم ، دیگران را نوید پیروزی می داد .پس از درمان شدنش در بیمارستان برای دیدار با امام امت و عرض گزارش عازم تهران شد . به حضور امام رسید و حوادثی را که اتفاق افتاده بودو همچنین به تشریح عملیات هایی که اتفاق افتاد پرداختند ودر ضمن پیشنهادات خود نیز خدمت امام ابراز داشتند.

دکتر چمران از سکون و عدم تحرکی که در جبهه ها وجود داشت همیشه رنج می برد و تلاش می کرد با ارائه پیشنهادات و برنامه های ابتکاری حرکتی به وجود آورد و اغلب این حرکات را توسط رزمندگان جان برکف و شجاع ستاد را عملی می ساخت . در سی ام خرداد ماه سال شصت ، در جلسه شورایعالی دفاع در اهواز از عدم تحرک و سکون نیروها انتقاد کردندو پیشنهادات نظامی خود را از جمله حمله به بستان را ارائه دادند. این آخرین جلسه شورایعالی دفاع بود که شهید چمران در آن حضور داشتند .

در سحرگاه سی ویکم خردادماه شصت ، ایرج رستمی فرمانده منطقه دهلاویه به شهادت رسیدند و شهید چمران به شدت از این حادثه افسرده وناراحت بودند. شهید چمران یکی دیگر از فرماندهانش را احضار کرد و خود اورا به جبهه برد تا در دهلاویه به جای رستمی معرفی کند . دکتر چمران شب قبل در آخرین جلسه مشورتی ستاد یارانش رابا وصایای بی سابقه ای نصیحت کرده بود . شهید چمران به طرف سوسنگرد به راه افتاد ، همه رزمندگان را در کانالی پشت دهلاویه جمع کرد و برای همرزمانش سخنرانی کرد و آن ها را پند و اندرز داد .سخنانش که تمام شد با همه رزمندگان خداحافظی کرد و به همه سنگرها سرکشی کردندو در خط مقدم در نزدیک ترین نقطه به دشمن در پشت خاکریزی ایستادندو به رزمندگان تاکید کردند که از این نقطه که اوهست دیگر کسی جلوتر نرود، چون دشمن به خوبی با چشم غیر مسلح دیده می شد و مطمئنا دشمن نیز آن ها را به خوبی می دید.

آتش خمپاره دشمن که از اولین ساعات بامداد شروع شده بود ، باریدن گرفت و دکتر چمران دستور دادند تا رزمندگان به سرعت از کنارش متفرق شوند و از او فاصله گیرند . در آن لحظه با اصابت یکی از خمپاره های صدامیان ، یکی از نمونه های کامل انسانی که مایه مباهات خلقت است ، یکی از شاگردان متواضع حضرت علی (ع) و حضرت امام حسین (ع) ، یکی از عارفان سالک راه حق و حقیقت و یکی از ارزشمندترین انسان های علی گونه زمان ما و یکیاز یارانباوفای امام خمینی(ره)از دیار ما رخت بربست و به ملکوت اعلی پیوست . از شهادت انسان ساز سردار پرافتخار اسلام ، این فرزند هجرت و جهاد و شهادت و اسوه حرکت و مقاومت، نه تنها مردم اهواز و خوزستان بلکه امت مسلمان ایران و شیعیان لبنانغرق در حسرت و ماتم شدند .

این چنین زندگی سراسر تلاش و مبارزه خالصانه و عارفانه شهید چمران آغاز شد و این چنین در کربلای خوزستان در جهاد و نبرد علیه باطل، حسین گونه به خاک شهادت افتاد و به ملکوت اعلی عروج کد وبه آرزوی دیرین خود که شهادت عاشقانه در راه خدا بود ، نایل گشت . خدایش رحمت کند و او رابا حسین(ع) و شهدای کربلا محشور گرداند .

حال پرسش اینجاست که ما پس از چمران و چمران ها چه کردیم تا چه اندازه توانستیم به پیام این افلاکیان زمین توجه کنیم و آن را در سطح جامعه تسری بخشیم . آیا توانسته ایم راه این بزرگواران را ادامه بدهیم  و اندیشه وآرزوی آنها را برآورده کنیم . این ها سوالاتی است که هر کدام از ما با وجدان خود به آنها با صداقت جواب دهیم .


لارستان...
ما را در سایت لارستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی lari بازدید : 222 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 3:47

انتشار در۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۹ ق.ظ سرویس:برگزیده ها بدون دیدگاه 8 بازدید

مجتمع «هلال مهرِ» لار ميزبان نمایشگاه کتاب است

انتشارات چلچله (پخش پشتکار) با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان نمایشگاه بزرگ کتاب ویژه ماه مبارک رمضان را برگزار می کند.

در این نمایشگاه حدود چهار هزار عنوان در قالب چهل هزار جلد کتاب همراه نرم افزار کتاب، بازی فکری، بخش ویژه کودک و نوجوان و طراحی صورت کودکان با تخفیف ۳۰ الی ۵۰ درصد به فروش می رسد.

نمایشگاه مذکور از تاریخ ۲۹خرداد الی ۲۵تیرماه از ساعت ۱۰صبح الی ۱۴و بعد از ظهر از ساعت ۱۸الی ۲۴ در طبقه فوقاني مجتمع هلال مهر لارستان واقع در شهرجديد دایر می باشد.

Ne23w-Image Ne22w-Image


ارسال نظر

لارستان...
ما را در سایت لارستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی lari بازدید : 202 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 3:47

انتشار در۳۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۷:۱۸ ب.ظ سرویس:برگزیده ها بدون دیدگاه 4 بازدید

گزارش تصویری/ اولین «ضیافت کتاب» در بوستان نداي بهار لار برگزار شد

سيدكامران علوي: اولین جلسه از سلسه شب نشینی های ماه مبارک رمضان با عنوان «ضیافت کتاب» در بوستان ندای بهار (پارک حاشیه) شهر لار برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری لار، این برنامه نو و جذاب را هنرسرای شهروند وابسته به حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری لار با همکاری معاونت اداره کل و اداره کتابخانه های لارستان و شورای اسلامی شهر لار با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی طراحی و اجرا نموده است.
در ادامه تصاویری از این برنامه را با هم می بینیم.

IMG_8423IMG_8346 IMG_8353 IMG_8342 IMG_8359 IMG_8360 IMG_8369 IMG_8372 IMG_8393 IMG_8396 IMG_8403 IMG_8433 IMG_8441


ارسال نظر

لارستان...
ما را در سایت لارستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی lari بازدید : 290 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 22:16

انتشار در۳۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۴:۰۰ ب.ظ سرویس:مطلب شما بدون دیدگاه 36 بازدید

بيانيه جمعيت اسلامي دانشجويان لارستان: خدا لعنت كند كساني كه نمي گذارند دانشگاه هاي ما سياسي شود!

آفتاب لارستان: در پي برگزاري همايش «روحاني تنها نيست» در لارستان (اينجا) و واكنش هاي مختلف موافقان و مخالفان آن، حالا تشکل سیاسی جمعیت اسلامی دانشجویان لارستان بزرگ كه در دانشگاه آزاد اسلامي فعاليت مي كند، بيانيه اي را در حمايت از برگزاري اين نشست، منتشر كرده و يك نسخه آن را نيز براي اين سايت ارسال كرده است. گفتن اين نكته تكراري لازم است كه مطالب مندرج در اين بخش لزوما مويد ديدگاه اين سايت نيست و درج مطالب اشخاص و گروه ها به نيت تقويت فرهنگ تضارب آرا و اصطكاك عقايد صورت مي گيرد. متن اين بيانيه دانشجويي به شرح زير است:

***

به نام خداوند جان و خرد

e2343چند روز پيش و در سالروز حماسه سازی مردم آگاه و انقلابي ایران در انتخابات ۲۴ خرداد ۹۲ و انتخاب دكتر حسن روحاني به عنوان رئيس جمهور، نشستی با دعوت از دکتر محمد جواد حق شناس، از اعضای مرکزی حزب قانوني اعتماد ملی و با حضور دو فرماندار محترم شهرستان های لارستان و خنج برای بزرگداشت این حماسه ملی و حمایت از دولت تدبير و اميد در دانشكده علوم پزشکی لارستان برگزار شد که با استقبال دانشجويان و دانشگاهيان و اقشار مختلف مردم همراه بود.

از سوي ديگر مثل اينكه اين اقدام ارزشمند در جهت آگاهي سازي سياسي و تقويت فرهنگ گفت وگو به مذاق عده اي كه طرفدار تك صدايي در جامعه و دانشگاه هستند خوش نيامده و عليه اين همايش بيانيه نوشته اند. آنها كه سال هاست با در دست داشتن تريبون هاي مختلف سعي در تحميل يك ديدگاه خاص جناحي به مردم و دانشگاهيان دارند و البته هر بار هم در انتخابات مختلف از همين مردم «نه» بزرگ مي شوند!

اين عده درحالي در بيانيه هايشان دانشگاه و دانشجويان را از فعاليت و گفت و گوهاي سياسي برحذر مي دارند كه گويا بيانات ارزشمند مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سال ۷۲ و در جمع دانشجويان را به فراموشی سپرده اند که فرمودند: «خدا لعنت كند آن دستهايى را كه تلاش كرده‌اند و مى‌كنند كه قشر جوان و دانشگاه ما را غيرسياسى كنند…»

جالب اینجاست که خود این اشخاص نیز در جلسه مفيد و گفت و گو محورِ مذكور حضور یافته و به برکت فضای باز و اعتدالي جلسه و برخورد محترمانه متوليان همايش، حتي در جايگاه مدير جلسه نشستند و هرآنچه دوست داشتند را در نقد سخنران، مديران جلسه و دولت تدبير و اميد مطرح كردند.

همين عده اما پس از پايان مراسم، پا را از انتقاد فراتر نهاده و طي بيانيه اي خام انديشانه و متناقض، عملا مسئولان محترم اين شهرستان و متوليان برنامه را تهديد به «برخورد انقلابي» كرده اند! تهديدي كه از اگر از سوي هر فرد و جريان ديگري اتفاق مي افتاد حتما پيگرد قانوني به همراه داشت!

نكته طنز ماجرا آنجاست كه آنها درحالي تشكيل جلسه اي گفت و گو محور با نقد و بررسي سياست هاي دولت تدبير و اميد را «توهين به ساحت دانشگاه»! تلقي مي كنند كه  مدتی قبل شاهد اجرای کنسرت موسيقي پاپ توسط «حامد زمانی» خواننده مورد پسند مخالفانِ دولت در این دانشگاه بودیم! اما احتمالا چون حضور اين خواننده را در جهت تامين منافع حزبي خود مي دانستند كاملا از آن استقبال كردند.

از ديگر مواردي كه اين عده با اغراق و بزرگنمايي از نشست مذكور به قصد فشار عليه متوليان محترم برنامه مطرح مي كنند، پخش چند ثانيه ي محدود، تصوير «سيد محمد خاتمي» در كليپ و مستند ۲۵ دقيقه اي معرفي حسن روحاني است كه سه سال پيش در شبكه اول سيماي جمهوري اسلامي بطور كامل پخش شد و الان هم در وب سايت رسمي رياست جمهوري قابل دسترس است. اما اين عده در بيانيه منصفانه!! خود چنان از «پخش كليپ سرانه فتنه» ياد كرده اند كه همه حاضران در نشست تصور كردند برادران ارزشي ما چيزي غير از حاضران در جلسه ديده اند!

در پايان «تشکل سیاسی جمعیت اسلامی دانشجویان لارستان» که یک تشکل سیاسی بصیرتی مبتنی و ملتزم به قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران و منویات مقام معظم رهبري است از وجود فضای باز سیاسی در دانشگاه ها استقبال کرده و برگزاری چنین مراسمی را مسبب افزایش فهم سیاسی قشر دانشجو و دیگر اقشار جامعه می داند و اقدامات تماميت خواهانه عده ای تندرو را با صراحت تمام محکوم می نماید.

همچنين وظيفه خود مي دانيم ضمن تشكر از متوليان همايش بياد ماندني و ارزشمند «روحاني تنها نيست»، تمامی گروه های سیاسی را به حق بینی، انتقادپذيري، استقبال از چندصدايي و بصیرت افزایی دعوت کنیم و اميدوار باشيم شاهد برگزاري اينگونه همايش ها در آينده نيز باشيم.

والسلام من التبع الهدي

تشکل سیاسی جمعیت اسلامی دانشجویان لارستان بزرگ

مطلب مرتبط:

گزارش همايش «روحاني تنها نيست» در لارستان

گزارش تصويري همايش «روحاني تنها نيست»


لارستان...
ما را در سایت لارستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی lari بازدید : 222 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 19:43

انتشار در۲۹ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۴ ق.ظ سرویس:مطلب شما بدون دیدگاه 5 بازدید

به مناسبت سالمرگ نویسنده «ابن مشغله»

با خودمان رو راست باشیم

dehghaniحجت دهقاني: داشتن شناخت از وضعیت جامعه و شناخت از خود و جایگاه فعلی خود در جامعه همان قدر اهمیت دارد که تشخیص درست یک بیماری توسط پزشک. اگر انسان درک درستی از افراد جامعه و وضعیت حاکم بر آن داشته باشد بهتر می تواند مناسبات کاری و اجتماعی خود را تنظیم کند و برنامه ریزی واقع بینانه تری برای آینده داشته باشد. گاهی ما در رسانه ها یا در محیط پیرامونمان با اشخاصی روبرو هستیم که رفتار و گفتارشان حاکی از عدم شناخت درست آنها از جامعه است (یا بدبینانه اش این که بنا به دلایلی دوست ندارند واقعیت را قبول کنند یا در مورد آن حرف بزنند). ناگفته پیداست اهمیت شناخت جامعه برای کسانی که مسئولیت های بزرگتری در جامعه دارند بیشتر است. لذا بیان صحبت ها و انجام کارهایی که در تناقض با وضعیت واقعی جامعه است می تواند تبعات سنگینی برای آنها و بقیه افراد وابسته داشته باشد؛ به علاوه اگر این موقعیت شناسی وجود نداشته باشد، بسیاری از امتیازات حاصل از آن از دست خواهد رفت و باعث عقب افتادگی از روند تغییرات سریع اجتماعی می شود.

123کتاب «ابن مشغله» مرحوم نادر ابراهیمی تا حدودی توانسته در بیان این نکات موفق عمل کند. کتاب سرراست و تقریبا موفقی که نثر ساده و آمیخته با صمیمیتیش به خوبی می تواند خواننده را با خود همراه کند. یکی دیگر از نکاتی که در کتاب مورد اشاره قرار گرفته، بحث عادت به کارهای ناشایست در جامعه است؛ اینکه برخی از کارهای رایج در جامعه را همه می دانند بد است اما به جای اصلاح، یا توجیحش می کنند یا با آن کنار می آیند و نادر ابراهیمی با بیانی طنز به انتقاد از آن پرداخته است. توصیه می کنم این کتاب را حتما بخوانید. بخش هایی از کتاب که به نظرم جالب آمد را در ادامه آورده ام:

اشاره ام به آن سوال بی ربط می خواهی چکاره شوی بود… آدم خیال می کند که اگر روبروی یک بچه بنشیند و مسائلی احمقانه را مطرح نکند، گناهی مرتکب شده است و یا احتمالا لازم است درباره مشاغل آینده ی طفل معصوم اطلاعات دقیقی به دست بیاورد. حال آنکه می تواند در آن چند لحظه، سکوت کند و یا اگر واقعا بلد است و از عهده برمی آید، قصه ی کوتاهی بگوید که تا سالیان سال از یاد آن بچه نرود و یا جمله هایی را برزبان بیاورد که به دلیل رنگ آمیزی زنده و شادشان برای ابد در ذهن طفل بماند. (ص ۱۷)

کار باید در انتظار انسان باشد نه انسان در انتظار کار. در این صورت و تنها در این صورت است که تعداد شعرای دست دوم و سوم به یک دهم و یک صدم تقلیل پیدا می کند. مگر آدمی که خاک میهنش را بیل می زند، شعر هم می گوید؟ نمونه اش دیده شده؟ ابدا ابدا. نقد که حتما نمی نویسد. شک نباید کرد. شعر بدگفتن، کار من و شماست که کار نداریم. نقد بد نوشتن هم کار آنهاست که شعر هم نمی توانند بگویند؛ یعنی خیلی خیلی بیکارند. (ص ۴۰)

بعد آقا رفتند دنبال مشتری و سفارش. از زد و بندهای مخصوص اداری هم اطلاعات بسیار ظریف و هنرمندانه ای داشتند. پانزده درصد کل سفارش را به عنوان کارمزد می دهیم به مسئول تبلیغات شرکت. او هم می شود شریک دزد و رفیق قافله. بقیه کارها را خودش روبه راه می کند. در جلسه هیات مدیره، خیلی شریفانه و نجیبانه می گوید: «بنده قربان، کاملا دقت کرده ام قربان. اگر کار را بدهیم دست این جوانان قربان، هم ارزان تر تمام می شود قربان و هم تمیزتر از آب درمی آید قربان.» یکی از اعضای هیئت مدیره درگوش مدیر تبلیغات می گوید: «چند درصدی هستند این جوانان برومند؟» او هم می گوید: «دوازده درصدی قربان» و ما تازمانی که این سه درصد را که دزد از دزد دزدیده و دزدان دیگر سندی برای اثبات دزدی ندارند لو ندهیم، کار داریم، کار خوب شرافتمدانه. (ص ۴۱)

شش ماه کار کردم، و با چه علاقه ای! در لابلای جزوه های ایران شناسی و در آن شش ماه دوستان خیلی خوبی پیدا کردم. به نظرم عجیب و باورنکردنی می آمد که توی یک موسسه، یک گروه کوچک، تا آن حد نسبت به هم صمیمی و نزدیک باشند. هیچ کدامشان برای هم نمی زند، خبرچینی نمی کردند، همدیگر را آزار نمی دادند، برای قاپیدن مقام و شغل همدیگر، برای هم شاخ و شانه نمی کشیدند. فقط کار می کردند، خوب و با محبت. ظهرها دور یک سفره ناهار می خوردند، آنچه را که نمی دانستند از هم می پرسیدند، به هم پول قرض می دادند و در مجموع آنطور زندگی می کردند که یک مشت آدم حسابی باید زندگی کنند و همین باعث شد که من به آن محیط و آن شغل دل ببندم. (ص ۹۶)

ما با آدم هایی طرفیم که آنها، خودشان، آدم های اصلی نیستند. اصلی ها ممکن است خیلی خوب باشند، که حتما هم هستند، اما دست ما به آنها نمی رسد. این فرعی ها هم بابت هرخدمتی که می کنند سهم می خواهند. اسمش باج نیست، حق واسطگی و حق کاریابی و این جور چیزهاست… در همان روزها بود که من سفره دلم را پیش همه باز می کردم. بعضی ها می گفتند: «بله می دانیم. حقیقتا همین جور است که شما می گویید.» و فردا خودشان، توی صف چند درصد بگیرها به انتظار زیارت ما می ایستادند. (ص ۱۱۶)

پ ن: برخی از جملات را به اختصار نوشته و یا دو بخش مرتبط را به هم پیوند داده ام.


لارستان...
ما را در سایت لارستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی lari بازدید : 199 تاريخ : شنبه 29 خرداد 1395 ساعت: 3:33

انتشار در۲۸ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱:۵۸ ق.ظ سرویس:برگزیده ها بدون دیدگاه 6 بازدید

بافت های ناکارآمد جنوب استان فارس زیر ذره بین قرار گرفت

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان؛ کارگاه آموزشی «بافت های کارآمد و بازآفرینی شهری از تئوری تا عمل» در سالن اجتماعات اداره کل راه و شهرسازی لارستان برگزار شد. در این کارگاه یک روزه اساتیدی از شیراز به عنوان مهمان ویژه دعوت شده بودند، همچنین مدیران و کارشناسان شهرداری‌های واقع در حوزه این اداره کل، اعضای شورای اسلامی شهرها، کارکنان بنیاد مسکن، هیئت مدیره نظام مهندسی و تعدادی از اساتید معماری و شهرسازی دانشگاه‌های لار حضور داشتند.

Ne123w-Image

سرپرست مدیریت معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی لارستان در آغاز این کارگاه با اشاره به وجود بناها و بافت‌های ارزشمند در دل شهرهای لارستان با پیشینه بسیار کهن و نیز معماری منحصر به فرد آنها به دلیل شرایط آب و هوایی منطقه، لزوم آگاهی مسئولان و حرفه‌مندان در خصوص این بناها را مورد تأکید قرار داد و گفت: در بیشتر موارد مداخله و برخورد نامناسب با بافت‌های فرسوده شهری سبب آسیب‌های جدی و حتی نابودی این بناها می‌شود. سلمان مهرابی، بهبود و منطبق نمودن بافت‌های ناکارآمد شهرستان با نیازهای امروز  و بازسازی و نوسازی مناسب آنها به‌ویژه در شهر لار را یکی از اهداف کارگاه مذکور عنوان کرد و افزود: مسئولان و کارشناسان باید با ویژگی‌های این بافت‌ها و فضاها آشنا شوند تا بتوانند در برخورد با آنها به درستی عمل کنند و همه شرایط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی شهر را در نظر بگیرند.

دکتر محمد حسین پور، عضو هیئت علمی دانشکده هنر و معماری دانشگاه شیراز؛ مهندس سید حمید اشرفی رئیس شرکت عمران و مسکن سازان فارس؛ و مهندس مجتبی ملکیان مدیر شهرسازی دفتر تسهیل‌گری بافت تاریخی فرهنگی شیراز مهمانان ویژه کارگاه آموزشی «بافت‌های کارآمد و بازآفرینی شهری از تئوری تا عمل» بودند که طی چند سخنرانی به تبیین اهداف علمی کارگاه پرداختند.


ارسال نظر

لارستان...
ما را در سایت لارستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی lari بازدید : 200 تاريخ : جمعه 28 خرداد 1395 ساعت: 5:56

انتشار در۲۸ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲:۰۹ ق.ظ سرویس:برگزیده ها بدون دیدگاه 10 بازدید

New Imeqageدبیران ریاضی لارستان در استان درخشيدند

نتایج مرحله نهایی غنی سازی درس ریاضی پایه نهم با درخشش دبیران لارستانی در سطح استان فارس اعلام شد.
به گزارش روابط عمومی معاونت اداره کل و مدیریت آموزش وپرورش لارستان، از طرف گروههای آموزشی ریاضی استان نتایج مرحله نهایی غنی سازی درس ریاضی پایه نهم اعلام شد که در این بین دبیران ریاضی لارستان موفق شدند از بین ۱۵ رتبه برتر استاني، شش مقام را به خود اختصاص دهند و حائز بیشترین تعداد در کسب رتبه در بین مناطق استان شوند.
اسامی نفرات برتر به شرح ذیل است:
۱) سیمین افشار مقام اول (طراحی آموزشی)
۲) طاهره باقریه مقام اول (طرح نمونه سوال)
۳) سیما شریفی مقام اول (تولید محتوای الکترونیکي)
۴) مژگان زمانی مقام دوم (طرح نمونه سوال)
۵) مژگان خواجی مقام سوم (تولید محتوای الکترونیکی)
۶) مریم محسنیان مقام سوم (طراحی نمونه سوال)


ارسال نظر

لارستان...
ما را در سایت لارستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی lari بازدید : 175 تاريخ : جمعه 28 خرداد 1395 ساعت: 5:56

انتشار در۲۸ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲:۱۷ ق.ظ سرویس:برگزیده ها بدون دیدگاه 15 بازدید

میدان «سید عبدالحسین لاری» زيباسازي شد+ عكس

شهردار لار از اتمام عملیات بهسازی و زیباسازی میدان سید عبدالحسین لاری خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری لار، محمدرضا قنبرنژاد با اشاره به اینکه بهسازی و زیبا سازی میادین سطح شهر از چندی پیش آغاز شده است، گفت: در این راستا عملیات بهسازی و زیباسازی میدان سید عبدالحسین لاری به عنوان دومین میدان بعد از میدان صحبت لاری، از اواخر بهمن ماه سال گذشته آغاز شد و  هم‎اکنون به پایان رسید.
وی رنگ‎آمیزی آبنما، اجرای فضای سبز، اجرای عملیات سنگ‎کاری اطراف آبنما، محوطه‎سازی و نورپردازی میدان و رنگ‎آمیزی و نورپردازی المان وسط میدان را از جمله اقدامات انجام شده در میدان سید عبدالحسین لاری برشمرد.

IMG_8153IMG_8120


ارسال نظر

لارستان...
ما را در سایت لارستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی lari بازدید : 297 تاريخ : جمعه 28 خرداد 1395 ساعت: 5:56

انتشار در۲۸ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۵ ق.ظ سرویس:برگزیده ها یک دیدگاه 11 بازدید

تاكيد فرماندار لارستان بر «آگاه سازي» و «پيش گيري» در مبارزه با مواد مخدر

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان گفت: همه مسئولین و مردم باید در راستای مبارزه با مواد مخدر بسیج شوند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان، علی اکبر نجیب زاده درجلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان مصرف مواد مخدر را بلای خانمان‌سوز دانست و تصریح کرد: سرچشمه بسیاری از مسائل و مشکلات ما در جامعه مواد مخدر و اعتیاد است.

وی با تأکید بر توجه همگان به مبارزه با مواد مخدر افزود: همه مسئولین و مردم باید در راستای مبارزه با مواد مخدر بسیج شوند.

New23434-Image

فرماندار ویژه لارستان افزایش معتادین زن و مرد را هشداری جدی دانست و ضمن هشدار جدی به تمامی خانواده ها در خصوص مصرف انواع مواد مخدر صنعتی و روانگردان ها گفت: دشمن به دنبال متلاشی کردن بنیان خانواده هاست، بنابراین خانواده ها باید مواظب فرزندان و جوانان خود باشند، تا خدایی نکرده به مواد مخدر آلوده نشوند.

وی با بیان اینکه دشمنان، دانشجویان و دانش آموزان را هدف قرار داده اند، خاطرنشان کرد: باید در جهت آگاهی سازی و پیشگیری از ابتلای این دو قشر به مصرف مواد مخدر تلاش جدی تری صورت گیرد و آموزش و پرورش و دانشگاها نیز نسبت به شناسایی مکان ها و مسیرهایی که برای دانش آموزان و دانشجویان خطر ناک است و احتمال حضور توزیع کنندگان مواد مخدر و معتادین زیاد است، اقدام و آن ها را به مقامات امنیتی و انتظامی معرفی کنند.

نجیب زاده ادامه داد: غفلت از پيشگيري، راه مصرف موادمخدر را هموار می سازد و اگر در موضوع پيشگيري سهل انگاری گردد، مشکلاتی در جامعه بوجود می آورد که جبران آن مشکل است.

فرماندار ویژه لارستان مبارزه جدی با مواد مخدر و استفاده از اساتید با تجربه در اين زمينه را بسيار مفيد بیان کرد و گفت: استفاده از اساتيد و کارشناسان مجرب در گردهمايي ها و همایش ها در امر مبارزه با مواد مخدر می تواند مفید باشد.

رییس شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر شهرستان در اين جلسه با تاكيد بر اولويت داشتن پيشگيري در حوزه مواد مخدر اظهار داشت: بايد براي مقابله با اين پديده شوم نقشه راه  مناسبي تدوين كنيم و همه اعضاء با مشاركت مردم در ريشه كن كردن اين معضل تلاش نماييم.

نجیب زاده  با بیان اینکه متاسفانه گسترش دامنه مصرف موادمخدر در جامعه امروزى به حدى است که حتى قشر تحصیل کرده را نیز به سمت خود کشانده است، افزود: لازم است با فرهنگ سازي و ايجاد زير ساخت هاي لازم در جهت پيشگيري از اعتياد در جامعه اقدام کرده و راه هاي نفوذ و گسترش مواد مخدر در جامعه را سد کنيم.

وی آگاه سازی، اطلاع رسانی، برگزاری همایش ها و سمینار ها و کلاسهای آموزشی، بخصوص ارائه آموزش های لازم در مدارس، دانشگاهها و غیره و همچنین لزوم شناسایی نقاط آسیب پذیر از مهمترین مباحث در راستای مقابله با مواد مخدر دانست.

رییس شورای تامین شهرستان با تاکید مجدد بر اینکه پيشگيري از راههاي اساسي و اصولي براي برخورد با معضل مواد مخدر است گفت: آگاه‌سازي جامعه به ويژه جوانان و نوجوانان در اين ‌راه نقش اساسی دارد.

معاون استاندار فارس در پایان سخنانش بیان کرد: انتظار این است که روحانيون هم با استفاده از ظرفيت منابر و امكانات تبليغي ديگر سعي كنند با  شيوه هاي نو در راستاي كاهش تقاضاي مواد مخدر در جامعه علي الخصوص در سخنرانی هایشان در شبهای قدر در بين جوانان و نوجوانان، گام بردارند.

پیش از این نیز مسعود راسخی معاون سیاسی امنیتی فرمانداری ویژه لارستان هم در خصوص مضرات مصرف مواد مخدر مواردی را مطرح و از تمامی اعضاي جلسه خواست که در زمینه مبارزه با مواد مخدر تلاششان مضاعف گردد.

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان نیز در سخنانی با اشاره به افزایش کشفیات مواد مخدر در سه ماه اخیرگفت: از اول امسال تاکنون مقدار ۲ تن و ۲۸۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر در شهرستان لارستان کشف و ضبط شده است.

سرهنگ فرمانی ادامه داد: شناسایی و پاک‌سازی فروشندگان در مناطقی مختلف انجام شده و چندین عملیات تحقیقاتی صورت گرفته است.

در ادامه هر یک از اعضاء در جلسه نیز به ارائه گزارش ها و برنامه های خود در خصوص مبارزه با مواد مخدر در سطح شهرستان پرداختند.


لارستان...
ما را در سایت لارستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی lari بازدید : 219 تاريخ : جمعه 28 خرداد 1395 ساعت: 4:37

انتشار در۲۸ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۷ ق.ظ سرویس:برگزیده ها بدون دیدگاه 10 بازدید

گنبد بناي امامزاده «شاه زندو»ي بيرم در حال مرمت است

گنبد بناي امامزاده «شاه زندو» بيرم كه از سال ۱۳۸۵ به ثبت آثار ملي رسيده است درحال مرمت است.

سيما علويه رييس ميراث فرهنگي، صنايع دستي وگردشگري لارستان با بيان اين خبر افزود: درسال جاري باهمت و مشاركت هيات امناي امامزاده و خيرين بيرم با مبلغي بالغ بر ۲۵۰ ميليون ريال گنبد رك امامزاده زير نظرميراث فرهنگي درحال تعمير و مرمت مي باشد.

گفتني است بناي امامزاده شاه زندوي بيرم مورد توجه زائران زيادي است و يكي از قطبهاي گردشگري مذهبي جنوب فارس محسوب مي شود.

qe


ارسال نظر

لارستان...
ما را در سایت لارستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی lari بازدید : 335 تاريخ : جمعه 28 خرداد 1395 ساعت: 4:37

انتشار در۲۸ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱:۵۱ ق.ظ سرویس:مطلب شما بدون دیدگاه 2 بازدید

راهكارهاي «بيابان زدايي» چيست؟

به مناسبت بزرگداشت ٢٨ خرداد ماه روز جهاني مقابله با بيابان

wdعاليه سادات رفعت حقيقي*: با توجه به اقليم گرم و خشك لارستان و كاهش نزولات آسماني، بيابان زايي در منطقه رو به پيشرفت مي باشد از اينرو اقدامات لازم به منظور مقابله با بيابان زايي امري ضروري است.

بيابانزايي به تخريب سرزمين يا كاهش توان توليد بيولوژيك اراضي در مناطق خشك، نيمه خشك و خشكِ نيمه مرطوب كه بر اثر عوامل محيطي و انساني اتفاق مي افتد، اطلاق مي گردد. نكته اينجاست كه حدود يك صد ميليون هكتار از اراضي كشورمان در معرض پديده بيابانزايي قرار دارد.

مهمترين چالش، فقدان مديريت هماهنگ كنترل عوامل انساني بيابانزا است كه بايد با قانونمند شدن الزام رعايت شاخص ها و معيارهاي بيابانزايي توسط تمام دستگاه هاي دولتي و غير دولتي و بهره برداران در تمام طرح ها و برنامه ها عينيت يابد.

خشكي و كم آبي به عنوان عارضه عمومي بيابانها، نقش مهمي در ايجاد و گسترش بيابانها و توليد ريزگرد دارد. بارندگي كم و تبخير و تعرق بالا امكان تشكيل رودخانه هاي دائمي و پر آب و همچنين آبخوانهاي غني را بخصوص در بيابانهاي داخلي از بين برده و با افزايش جمعيت همان منابع آبي محدود نيز مورد استفاده بي رويه واقع شده و از نظر كمي و كيفي با تنزل شديدي مواجه شده است.

كاشت درختان و گياهان مقاوم و متناسب با منطقه خشك همچون كاكتوس ها يكي از راهكارهاي مبارزه با بيابانزايي است.

كاكتوس علوفه اي يك علوفه با ارزش است كه در مناطق خشك و نيمه خشك در طي دوره خشكي و كمبود گياهان علفي رشد مي كند. اين گياه از نظر كربوهيدراتها و كلسيم غني مي باشد و يك غذاي مورد علاقه براي تغذيه دام به خاطر تاثير آن در تبديل آب به ماده خشك و همينطور انرژي قابل هضم مي باشد. همچنين از اين گياه براي مبارزه با بيابانزايي استفاده مي شود.

*كارشناس ارشد گياهان دارويي و عضو انجمن دوستداران محيط زيست لارستان

123e23


لارستان...
ما را در سایت لارستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی lari بازدید : 264 تاريخ : جمعه 28 خرداد 1395 ساعت: 4:37

انتشار در۲۷ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۹:۴۴ ق.ظ سرویس:برگزیده ها بدون دیدگاه 8 بازدید

شب نشيني با «ضيافت كتاب» در لار برگزار مي شود

با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و حضور چشمگیر روزه داران در بوستان ها و میادین پس از افطار تا سحرگاه، هنرسرای شهروند وابسته به حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری لار با همکاری معاونت اداره کل و اداره کتابخانه های لارستان و شورای اسلامی شهر لار سلسله شب نشینی هایی را تحت عنوان «ضیافت کتاب» با رویکرد ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برگزار می کند.
به گزارش روابط عمومی شهرداری لار، این برنامه پنجشنبه شب ها ساعت۹:۳۰ در محل بوستان ندای بهار (پارک حاشیه ای) و در محوطه رو بروی هنرسرای شهروند اجرا خواهد شد. در هر قسمت این برنامه جمعی از مسئولین، هنرمندان، ورزشکاران، خبرنگاران و… به کتابخوانی با محوریت ادبیات داستانی خواهند پرداخت. معرف با معرفی مشخصات و شناسنامه کتاب؛ بخش های جذابی از اثر انتخابی را برای حضار قرائت خواهد کرد. پخش کلیپ و قطعات تصویری هنری از دیگر برنامه هایی است که اجرای افراد مختلف را به هم پیوند می زند.
پنجشنبه این هفته مصادف با ۲۷ خردادماه، برنامه ضیافت کتاب، پذیرای مسئولینی نظیر محمد فیاض پور معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش، محمد مهدی صادق نژادان مدیر مخابرات، محمد زارع مشاور فرهنگی فرماندار ویژه لارستان و همچنین عبدالمجید عالی عضو شورای اسلامی شهر لار خواهد بود.
برنامه این هفته با عنوان «مسولین چه می خوانند؟» اجرا خواهد شد. در این برنامه مدیران و مسئولین به ترتیب ذکر شده بالا کتاب های «انگار هیچ وقت نبوده!» اثر امین فقیری، «دا» نوشته سیده زهرا حسینی، «دلاوران لارستان» نوشته دکتر محمد باقر وثوقی و «خاک های نرم کوشک» از سعید عکاف را معرفی خواهد نمود.
این برنامه پذیرای عموم علاقمندان خواهد بود.

New-2323Image


ارسال نظر

لارستان...
ما را در سایت لارستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی lari بازدید : 356 تاريخ : پنجشنبه 27 خرداد 1395 ساعت: 14:06

انتشار در۲۷ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۹:۵۴ ق.ظ سرویس:مطلب شما بدون دیدگاه 18 بازدید

تدبیر و امید سه ساله

ghafooriناصر غفوری/ خنج: ۲۴ خردادماه امسال دولت تدبیر سه سال از عمر خود را پشت سرگذاشت. سه سالی که با فراز و نشیب های زیادی همراه بود. برسی عملکرد دولت تدبیر وامید بانگاهی منصفانه و بدور از احساسات نشان می دهد که این دولت تاحدودی توانسته فضای هشت ساله قبل از خود را اصلاح و تغییر دهد و تاحدودی اعتدال را جایگزین افراط و تفریط و تندروی ها کند.

برسی اجمالی مواردی از عملکرد این مدت دولت برآمده از خواست و اراده مردمی که به دنبال تغییر در رویکردهایی بودند که دولت نهم و دهم درپیش گرفت و باعث نابسامانی های فراوان و لطمات جبران ناپذیر در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی شد، نشان از موفقیت نسبی دولت دارد.

دولت تدبیر اولین اقدام خویش را بوجود آوردن فضای آرام و بدون تنش می دید و آرامش را به جامعه بازگرداند. همه ديدند که دولت نهم و دهم خود را درگیر چه فضایی کرده بود. از بگم بگم های ریس دولت تا صحبت از مکتب ایرانی تا بکارگیری افراد مسئله دار در مدیریت ارشد اجرایی با اندیشه افراطی و تا تصمیمات خلق الساعه و در اواخر خانه نشینی ۱۱ روزه و عدم تمکین به خواست مقام معظم رهبری و گل سرسبد این رفتارها یکشنبه سیاه مجلس و درگیر کردن قوا با همدیگر و عدم اجرای مصوبات قانونی و جان مطلب یک کلام تکروی و عدم روحیه خرد ورزی و مشورت، همه و همه فضای کشور را دچار یک هرج و مرج بدی کرده بود…

دولت تدبیر اقدام اولیه خود را مبتنی بر آرامش گذاشت و این دستاورد کمی نبود. درسایه این آرامش و چاق کردن تنفس حرکت خود را شروع کرد. اما مهمترین عملکرد دولت دراین سه سال:

در این مدت دانشگاه ها فضای بازتری را تجربه کردند. دانشجویان ستاره دار زیادی که از تحصیل معلق شده بودند برای ادامه تحصیل دعوت شدند.

سیاست خارجی ایران ثبات نسبی را تجربه کرد و تیم دیپلماتیک دولت توانست در یک اقدام طاقت فرسا و تاریخی برجام را به عنوان سند افتخار ملت شریف ثبت کند. ارتباط ایران با اروپا به حال گذشته بازگشت و در عین حال ارتباط با کشورهای در حال توسعه حفظ شد. جالب است که وقتی به تاریخ دیدارهای سطح بالای ایران و کشورهای اروپایی رجوع می کنیم، فاصله تاریخی آن به بیش از هشت سال می رسد یعنی عموما آخرین دیدارها قبل از دولت دکتر روحانی به زمان اصلاحات بازمی گردد و این خود گویای کاهش روابط ایران با کشورهای سطح بالای علمی و اقتصادی دنیاست.

وزارت ارتباطات توانست خدمات اینترنتی را به طور گسترده افزایش دهد و به طور جدی به مقابله با فیلترینگ های بیهوده برخیزد تا جایی که حتی روز انتخابات هم ارتباطات کمافی السابق ادامه پیدا کرد.

وزارت کشور علی رغم تمام مسائل پیش آمده توانست انتخابات قابل قبولی برگزار کند و در این زمینه نمره خوبی کسب کند هرچند در موضوع تجمع های غیرقانونی اقدامات لازم انجام نشد.

حضور یک «حقوقدان» برمسند وزارت اطلاعات باعث شد تا دومین روحانی حقوقدان دولت با حساسیت بیشتری حقوق افراد و به ویژه حریم خصوصی را مورد توجه قرار دهد.

طرح بیمه سلامت که وزارت بهداشت مجری آن بود سبب شد دل مشغولی ها و نگرانی بیماران و خانواده هایشان نسبت به هزینه های درمان کمتر شود.

بیژن زنگنه با سرعت بی نظیر فروش نفت ایران را به جایگاه قبلی بازگرداند.

قراردادهای قوی حوزه صنعت احتمالا ایران را در سال های آینده قطب تولید خودرو در منطقه خواهد کرد و از همه مهمتر تیم اقتصادی توانمند دولت توانست با مهار تورم در صد روز ابتدایی و کاهش تدریجی آن به مرز تورم یک رقمی برسد هرچند این موضوع باعث کم شدن رشد اقتصادی در سال اخیر شد. تورم یک رقمی چیزی است که اگر محقق شود و تداوم یابد اتفاقی منحصر به فرد در تاریخ انقلاب خواهد بود.

اما همه این موارد ادامه نخواهد یافت مگر با حمایت صبورانه از دولتی که اصلی ترین سرمایه اش مردم و حمایتشان است.

با اندک گذاری در سایت ها، خبرگزاری ها و شبکه های مجازی هجوم همه جانبه مخالفین دولت برای منفعل کردن این حرکت مردمی را مشاهده می کنیم و به فرموده مقام معظم رهبری باید تمام نگرانی مان را صرف کنیم تا اتحاد دولت و ملت از بین نرود…


لارستان...
ما را در سایت لارستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی lari بازدید : 185 تاريخ : پنجشنبه 27 خرداد 1395 ساعت: 14:06

انتشار در۲۷ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲:۲۳ ق.ظ سرویس:نشریه بشارت نو بدون دیدگاه 11 بازدید

دانلود شماره ۱۵ ويژه فارسِ روزنامه «بشارت نو»

پانزدهمين شماره ويژه فارسِ روزنامه «بشارت نو» كه شماره ۱۱۲۸ آن محسوب مي شود از هفته گذشته به روي گيشه هاي مطبوعاتي رفته است.

نسخه پي دي اف اين شماره را از (اينجا) دانلود كنيد.

besharatenow14-614x437


ارسال نظر

لارستان...
ما را در سایت لارستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی lari بازدید : 360 تاريخ : پنجشنبه 27 خرداد 1395 ساعت: 6:33

انتشار در۲۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۷ ب.ظ سرویس:عناوین اصلی بدون دیدگاه 113 بازدید

همايش «روحاني تنها نيست» در لارستان برگزار شد

«حق شناس» در لارستان: بر اثر تحريم ها به دوران ماقبل قاجار بازگشته بوديم/ مردم با راي دادن به روحاني گفتند با دنيا تعامل كنيم/ نبايد به مصالح ملي، نگاهِ جناحي كرد

آفتاب لارستان: «محمد جواد حق شناس» فعال سياسي شناخته شده و اصلاح طلب كشور به مناسبت سالروز انتخابات ۲۴ خرداد در همايش «روحاني تنها نيست» در لارستان شركت كرد و به پرسش هاي حاضران در اين همايش پاسخ داد.

براي بررسي موفقيتهاي اين دولت بايد بدانيم ابتدا چه تحويل گرفته است

وي ابتدا در پاسخ به اين پرسش كه دولت روحاني طي سه سال گذشته چقدر در جهت تحقق وعده هاي انتخاباتي اش موفق بوده با ذكر مقدمه اي گفت: انصاف، شرط اول قضاوت است و اگر انصاف نباشد خواسته هاي فردي، گروهي و حزبي مان بر قضاوت ما مقدم مي شود. اگر عده اي اين روز موفقيت هاي دولت را نمي بينند بايد توجه كنند آيا منصفانه قضاوت مي كنند يا خير؟

IMG_0475

وي افزود: در تحليل و پاسخ اين پرسش بايد ببينيم دولت آقاي روحاني چه چيزي را تحويل گرفته است و الان كجا قرار دارد.

عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي سپس با اشاره به برخي آمارها كه به گفته او توسط حاميان و منصوبان دولت قبل تهيه و منتشر شده است گفت: اين دولت ۵۴۰ هزار ميليارد تومان بدهي دارد. در اندازه اين مبلغ بايد گفت اگر اين پول را به عنوان وامي با احتساب ۲۰ درصد سود در نظر بگيريم، سود اين پول سالانه ۱۰۰ هزار ميليارد تومان مي شود كه به اندازه دوبرابر كل بودجه عمراني دولت در سال ۹۴ است! يعني پول سود بدهي دولت دوبرابر بودجه عمراني اين دولت است. اگر بدهي مثلا سوپرماركتي ۲٫۵ برابر كل سرمايه آن است ما غير از عنوان «ورشكسته» به آن اطلاق مي كنيم؟

وي اضافه كرد: اولين سوال ما از دوستان منتقد اين است: شما چه تحويل داده ايد؟ چرا به آن توجه نمي كنيد؟! طي هشت سال دولت قبل حدود ۸۰۰ ميليارد دلار نفت فروخته شد اما بر اثر تحريم ها هم فروش نفت ما به حدود يك سوم رسيد و هم قيمت آن از متوسط ۱۰۵ دلار به ۳۵ دلار رسيد كه هزينه توليد هر بشكه خودش ۱۵ تا ۲۰ دلار است. رشد اقتصادي كه اين دولت تحويل گرفت منفي ۳٫۴ درصد و تورم ۳۹ درصد بود. اينها آماري نيست كه اين دولت بگويد، سياه نمايي هم نيست و واقعيت است و امثال توكلي و باهنر مي گويند.

بزرگترين دزدي تاريخ، نابودي سه چهارم دارايي ايران در دولت قبل بود

حق شناس سپس آنها را كه بدون توجه به اين واقعيات مرتب به تنور مطالبات مي دمند به رعايت انصاف دعوت كرد و افزود: ما نمي گوييم وضعمان خوب است اما نبايد فكر كنيم چرا وضعمان بد است؟!

وي افزود: تلاش هاي دولت را هم ببينيم؛ ما الان از تورم ۳۹ درصد به ۱۲ درصد رسيده ايم ولي البته هنوز از ركود خارج نشده ايم. يادمان نرفته پول ارز كشور در ابتداي دولت احمدي نژاد ۸۵۰ تومان بود و آخر آن دولت به ۳۵۰۰ تومان رسيد؛ اين يعني دارايي ملت ايران در عرض هشت سال به يك چهارم رسيد و سه چهارم دارايي تمام ايران سوخت. بزرگترين دزدي تاريخ اين بود! و اختلاس ۳ هزار ميلياردي در برابر سه چهارم دارايي ايران صفر است.

بر اثر تحريم ها به دوران ماقبل قاجار بازگشته بوديم و با گوني پول حمل مي كرديم

اين فعال اصلاح طلب در ادامه گفت: آقاي روحاني چه تحويل گرفت؟ ۵ قطعنامه سازمان ملل عليه ايران بود. امكان انتقال پول از سيستم بانكي دنيا نبود و رسيده بوديم به دوران ماقبل قاجار و قبل تاسيس بانك و با گوني پول حمل مي كرديم. چرا اينها را فراموش مي كنيم؟! شما در حوزه روابط خارجي تلاش هاي اين دولت را ببينيد. رئيس جمهور كره جنوبي بعد از ۵۲ سال آمده ايران؛ ۲۰ رئيس جمهور و نخست وزير و ده ها وزير خارجه به همراه صدها سرمايه گذار و حجم گردشگري كه مي آيد را مقايسه كنيد. يادمان نرود خراب كردن ساده تر از ساختن است. خرابي هاي هشت ساله در كوتاه مدت حل نمي شود و قطعا خسارت هشت ساله دوران احمدي نژاد بيش از خسارت دوران جنگ است.

333

حق شناس سپس به برخي موانع اين دولت اشاره كرد و گفت: مشكلات اين دولت كم نبوده؛ سه سال مجلسي را در كنار خود ديده كه همراهي اش نكرده و بيشترين استيضاح و سوال و تذكر را داده است. مديركلِ استاني مجوز كنسرت به «شهرام ناظري» مي دهد و مقام قضايي شهرستان آن را به هم مي زند. امام جمعه فلان شهرستان براي خودش حاكم مطلق است و مي گويد در شهر من كسي حق ندارد كنسرت برگزار كند؛ مگر يك پشت بام و دو آسمان مي شود؟ در يك شهر مي شود و در جاي ديگري نمي شود؟!

واكنش مردم به ردصلاحيتها، كنارگذاشتن ۸۰ درصد نمايندگان مجلس قبل بود

حق شناس در ادامه و در پاسخ به اين پرسش كه آيا روحاني رئيس جمهور تك دوره اي خواهد بود يا خير گفت: بحث رئيس جمهور تك دوره اي از فرداي روز ۲۴ خرداد توسط آنها كه دوست نداشتند او رئيس جمهور شود مطرح شد و ديديد از تمام ابزارها هم استفاده كردند اما بيشتر از ۸ درصد راي نياوردند. ابزار بعدي آنها انتخابات مجلس جديد بود و مي خواستند مجلسي در تراز مجلس قبل داشته باشند. با ردصلاحيتهاي گسترده اميد داشتند مردم انتخابات را تحريم كنند و پاي صندوق نيايند و درنتيجه مجلسي شبيه مجلس قبل شكل بگيرد اما مردم دست آنها را خواندند و بجاي اينكه انتخابات را تحريم كنند محكم تر آمدند و نتيجه، ريزشِ ۸۰ درصدي نمايندگان قبلي بود! يعني عملا مردم آن مجلس را گذاشتند كنار و گفتند نمي خواهيم. بالاخره مردم زير بار تحميل نرفتند و حالا هم اگر ايده رئيس جمهور تك دوره اي بخواهد به آنها تحميل شود زير بار نمي روند و حرف ديگري مي زنند.

به «توسعه سياسي» اين دولت، نمره متوسط به پايين مي دهم

وي در پاسخ به پرسشي مبني بر جايگاه توسعه سياسي دردولت تدبير و اميد گفت: توسعه سياسي جزو اولويت هاي اين دولت نيست و اگر با دولت اصلاحات بخواهيم مقايسه كنيم فاصله زياد است. اولويت اول دولت آقاي خاتمي توسعه سياسي بود اما اين دولت خير؛ هرچند بي توجه به توسعه سياسي هم نيست. در كل رويكرد دولت در شكل دادن به خانه احزاب، تدوين حقوق شهروندي و اقليت ها، در انتخاب نيروهايي از اهل سنت كه براي اولين بار سفيري از اهل سنت منصوب شد و اين حركتي رو به جلو است اما مثلا در مورد رد صلاحيت هاي گسترده وزارت كشور بايد مي ايستاد و اعتراض مي كرد كه نكرد يا در مورد خانم مينو خالقي انتظار داشتيم وزارت كشور محكم تر عمل كند كه نكرد؛ خلاصه اينكه وزارت كشور در آن حدي كه خودِ آقاي روحاني در ميدان است در ميدان نبود. من اگر بخواهم به توسعه سياسي اين دولت نمره بدهم نمره متوسط به پايين مي دهم.

ردصلاحيت اصلاح طلبان و بي ميلي مردم به اصولگرايان باعث شد تعداد نيروهاي مستقل در مجلس زياد شود

اين فعال سياسي اصلاح طلب سپس در پاسخ به پرسشي درباره تحليل انتخابات هيئت رئيسه مجلس جديد گفت: در اين مجلس نمايندگان اصلاح طلب و اصولگرا به عنوان دو وزنه حضور دارند اما آنها هم طيف هاي خاص خود را دارند. آقاي لاريجاني بيش از ۸۰ راي در جريان اصولگرا و آقاي عارف حدود ۱۱۰ راي از اصلاح طلبانِ ليست حدودا ۱۵۰ نفره اميد داشت.  نمايندگان جبهه پايداري نيز در اين مجلس حدود ۲۴ نفر هستند كه راي اصلي شان آقاي حداد عادل بود اما چون او به مجلس راه پيدا نكرد اينها مجبور شدند به زعم خودشان بين بد و بدتر يكي را انتخاب كنند پس راي آنها به سبد لاريجاني رفت و راي او تقريبا هم وزن عارف شد و بقيه آرا را نيروهاي مستقل دادند.

حق شناس در اين بخش به ارائه تحليلي درباره علت زياد شدن نيروهاي «مستقل» در مجلس جديد پرداخت و آن را از طرفي به عملكرد شوراي نگهبان در رد صلاحيت اصلاح طلبان و از طرف ديگر به بي ميلي مردم به اصولگرايان مرتبط دانست كه در نتيجه تعداد زيادي ترجيح دادند هيچ كدام از دو پرچم را در دست نداشته باشند و به نوعي با پنهان كردن باورهاي خود خواستند به مجلس راه پيدا كنند.

وي البته اين روند را به ضرر نهاد مجلس دانست و اصل شفافيت را مورد تاكيد قرار داد و افزود: ۱۵۸ نفر به عنوان ليست اميد راي آورده اند و ۱۲۰ نفر در فراكسيون اميد حضور داشتند اما راي آقاي عارف مي شود ۱۰۳ راي! نمي شود به مردم چيزي گفت و در مجلس كار ديگري كرد و اين به نهاد مجلس و به اصل شفافيت در رفتار سياسي ضربه مي زند.

علي مطهري در مجلس قبل كتك مي خورد اما حالا نايب رئيس شده است

حق شناس البته درادامه اين مجلس را به هر نحو بسيار متفاوت تر از مجلس قبل توصيف كرد و گفت: اگر بخواهيم واقع بين باشيم اين مجلس فرق زيادي با مجلس قبل دارد؛ علي مطهري قبلا كتك مي خورد حالا نايب رئيس مي شود؛ پزشكيانِ اصلاح طلب الان جاي ابوترابي نشسته است و پنج نفر از اعضاي هيئت رئيسه مجلس از نيروهاي اصلاح طلب هستند.

روحاني گفت صد روزه گزارش مي دهم نه همه چيز را درست مي كنم

در ادامه جلسه پرسشي در مورد وعده حل كردن مشكلات كشور طي۱۰۰ روز توسط رئيس جمهور مطرح شد كه حق شناس اين گفته را رد كرد و تاكيد كرد: آقاي روحاي هيچ وقت نگفت مشكلات را صد روزه درست مي كنم بلكه گفت صد روزه به مردم گزارش مي كنم كه البته يك جاهايي هم كوتاهي كردند و در برخي حوزه ها گزارش نداده اند. اصلا هيچ آدم عاقلي هيچ وقت نمي آيد بگويد من صد روزه تمام مشكلات را حل مي كنم.

2222

تحريم ها كه زماني «كاغذپاره» خوانده مي شد واقعا براي كشور ايجاد مشكل كرد

وي همچنين در پاسخ به اين پرسش كه خسارت كاهش غني سازي از سطح ۲۰ درصد تا ۳ درصد در اين دولت را چگونه توضيح مي دهيد و آيا اين نابودي دستاوردهاي دولت قبل در بخش هسته اي نيست گفت: ببيند وضعيت مملكت چگونه بود؛ پنج قطعنامه تحريم عليه ما صادر شده بود و امكان فروش نفت روز به روز كمتر شد و با ادامه اين روند به صفر مي رسيد، مايحتاج اوليه مردم مثل دارو، گندم و شيرخشك و غيره به سختي تامين مي شد. عمر ناوگان هوايي ما به ۲۷ سال رسيده بود و شاهد سوانح هوايي بوديم. مشكلات پس از تحريم ها داشت گلوي اين مجموعه را مي گرفت؛ تحريم هايي كه يك زماني مي گفتند «كاغذ پاره است» واقعا براي كشور مشكل ايجاد كرده بود حالا اگر شما باشيد بين حل مشكلات اساسي و تامين مايحتاج اوليه و غني سازي ۲۰ درصد كدام يك را انتخاب مي كنيد؟ در زندگي شخصي و در خانواده هم پدر سعي مي كند ابتدا چهارديواري و غذا و دارو و شيرخشك و پوشاك خانواده را تامين كند سپس اگر چيزي زياد ماند مثلا تلوزيون جديدي هم مي خرد و به اين مي گويند اولويت بندي كه شرط عقل است.

مردم با راي دادن به روحاني گفتند با دنيا تعامل كنيم

در ادامه جلسه يك دانشجوي منتقدِ دولت درخواست كرد پشت تريبون بيايد و در جايگاه مدير جلسه ي پرسش و پاسخ بنيشند كه با استقبال سخنران و مدير جلسه واقع شد. اين دانشجوي بسيجي، با اشاره به سال هاي جنگ تحميلي و مقاومت مردم در برابر قطع نامه هاي آن سالها گفت: در زمان جنگ و با آن تحريم ها جوانان ما سه روزه موشك مي ساختند و چرا الان ما نتوانيم در برابر اين تحريم ها بايستيم و از توان همين جوان ها استفاده كنيم؟

حق شناس در پاسخ به اين پرسش ابتدا به تناسب هزينه و فايده اشاره كرد و سپس صاحبان حق در اين تصميم گيري مهم را «مردم» دانست و گفت: اگر مردم بخواهند عيبي ندارد؛ در كره شمالي هشتاد درصد مردم در قحطي و سختي هستند ولي موشك دارند اما اينجا كره شمالي نيست و كشور ما «جمهوري اسلامي» است و ديديد كه در انتخابات ۲۴ خرداد ۹۲ مردم چرا به آقاي روحاني راي دادند؛ در آن انتخابات مهمترين بحث پرونده هسته اي بود و هر نامزدي مدل خودش را ارائه كرد و آقاي جليلي همين مدلي كه شما مي گوييد را مطرح كرد. او شش سال ايستاد و مقاومت كرد و هر بار با خانم اشتون حال و احوال مي كرد و در آخر هم به قول آقاي ولايتي بيانيه اي مي خواند و باز مي گشت و يك قدم جلو نرفت اما ديديد كه فقط هشت درصد مردم به آقاي جليلي راي دادند. در مقابل آقاي روحاني آمد و گفت مي خواهيم با جهان به تعامل برسيم و چرخ زندگي مردم هم بچرخد و مردم ايشان را انتخاب كردند.

وي در همين مورد غير از راي مردم، به همراهي مقام معظم رهبري با راهبرد «نرمش قهرمانانه» هم اشاره كرد و در ادامه گفت: غير از مقام معظم رهبري و مردم، اتفاقا مجلس نهم كه تندروترين مجلس بود هم برجام را تاييد كرد؛ پس همه تاييد كرده اند و چرا عده اي آدرس غلط مي دهند؟! اين وسط فقط تيم جديد رفت و خواسته مردم و رهبري و نظام و مجلس را با زبان ديپلماتيك مطرح كرد. همين.

نبايد به مصالح ملي، نگاه جناحي كرد

در ادامه جلسه دانشجوي ديگري مواضع سخنران مراسم را نه منصفانه كه مغرضانه خواند و گفت: با آمدن دولت روحاني نه چرخ سانتريفيوژ چرخيده و نه چرخ زندگي مردم؛ وي كه به عنوان دومين منتقد دولت، براي چندين دقيقه فرصت يافت تا در جمع اصلاح طلبان و حاميان دولت در لارستان سخن بگويد در ادامه افزود: تيم مذاكره كننده در جايي مي گويد تمام خط قرمزهاي نظام رعايت شده يا رهبري در جريان جزئيات مذاكره بوده اند اما بعدها در بيانات رهبري اين موضوع نقض مي شود.

سپس يكي ديگر از حاضران نيز درباره ارتباط پرونده هسته اي به منافع ملي پرسيد و اينكه آيا جناح ها بر اساس نگاه ملي با آن برخورد مي كنند يا خير و حق شناس در پاسخ با تاكيد بر اينكه نبايد به مصالح ملي نگاه جناحي كرد به خاطره اي از ديدار آقاي جليلي با خود اشاره كرد و گفت: زماني كه من روزنامه «اعتماد ملي» را منتشر مي كردم آقاي جليلي يك بار به من گفتند كه يكي از مستندات ما در مذاكرات، روزنامه اعتماد ملي بوده و اينكه به خانم اشتون گفته اين روزنامه منتقدترين روزنامه دولت در ايران است اما ببينيد كه در ماجراي هسته اي با يك نگاه ملي از تيم هسته اي حمايت مي كند.

محمد جواد حق شناس در پايان گفت: من به تمام حرف هايي كه زدم باور دارم اما لازم نيست شما حرف هاي من را بطور كامل بپذيريد بلكه به تمام اين نكات شك كنيد اما به تمام اين موارد منصفانه بنگريد. همه ما نظام و رهبري را دوست داريم اما بدانيد كه اداره مملكت كار ساده اي نيست.

مطلب مرتبط:

گزارش تصويري همايش «روحاني تنها نيست» در لارستان


لارستان...
ما را در سایت لارستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی lari بازدید : 173 تاريخ : پنجشنبه 27 خرداد 1395 ساعت: 5:04

انتشار در۲۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۹:۲۳ ب.ظ سرویس:عناوین اصلی یک دیدگاه 274 بازدید

سيدعبدالصاحب ميرپور در سن ۷۸ سالگي درگذشت

«آقا صاحب» آرام گرفت

سيدعبدالصاحب ميرپور، واعظ و روحاني مردمي و شناخته شده لار ساعتي پيش با بدرقه باشكوه مردم در قطعه روحانيونِ دارالرحمه لار به خاك سپرده شد.

وي كه در بيان مردم به «آقا صاحب» معروف بود دو روز پيش بر اثر عارضه دستگاه گوارش و در سن ۷۸ سالگي درگذشت.

«آقا صاحب» از سادات ريشه دار شهر لار و فرزند مرحوم سيد عبدالحسين ميرپور بود و عمر خود را در راه وعظ و روضه خواني گذراند.

او بعداز ظهر امروز پس از اقامه نماز ميت توسط شيخ محمدباقر نخبه الفقهايي ديگر روحاني مردمي لار و طي مراسمي باشكوه تشييع و در قطعه تازه تاسيس «روحانيون» دالرحمه شهرجديد لار براي هميشه آرام گرفت. روحش شاد و يادش گرامي باد.

mirpoor r2e qweqe


1 نظر

  1. علي لاري می‌گه:

    Thumb up0 Thumb down0

    خدارحمتش كنه ساليان سال ميومدخونه مادربزرگم روضه ميخوند

ارسال نظر

لارستان...
ما را در سایت لارستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی lari بازدید : 270 تاريخ : چهارشنبه 26 خرداد 1395 ساعت: 5:43